dimarts, 18 de febrer del 2014

Escola Rural d'Alins en lluita

Aquí encetem una nova secció (etiqueta) on ens volem fer ressò, no només de les lluites que moltes AMPA's duen a terme a les respectives escoles públiques sinó, concretament, de les problemàtiques que patim les escoles petites, les escoles rurals i les ZER's.

Avui comencem amb la d'Alins, una escola rural del Pallars Sobirà.

SALVEM L'ESCOLA RURAL D'ALINS

"L'escola rural d'Alins està en perill d'extinció !!!!!

No podem afrontar més, les retallades, la precarietat i el fort increment del cost de menjador que ens han imposat sense previ avís, i aquesta inestabilitat ens suposa el degoteig de families que pot significar la fi de l'escola.

Defensem l'escola rural, perquè dóna la vida i el futur als nostres petits pobles. L'escola d'Alins està situada a la Vall Ferrera (al Pallars Sobirà), i compta actualment amb 16 nens i nenes, 9 infants d'Araós, 3 infants d'Alins i 4 infants d'Àreu. L'escola pertany a la ZER Alt Pallars.

L'actual precarietat econòmica de l'ensenyament fa que cada vegada hi hagi menys pressupost per l'educació dels nostres fills i menys futur per la nostra estimada escola. Si ens retallen el servei de menjador, la situació econòmica de les families no pot suportar ja el nou cost, i fa que en general les families es plantegin si no els sortiria més a compte econòmicament canviar de domicili i anar a una població i una escola més grans. Del curs passat a aquest hem perdut 8 alumnes, 6 dels quals han marxat de la vall, i ens fa por no poder frenar el degoteig de families, que implica un despoblament progressiu de la nostra ja poc poblada vall. De fet, ens hem assabentat avui i per sorpresa de que lamentablement una vuitena alumna també ens deixa demà mateix perquè marxa una escola més gran del Pallars.

Com a pares implicats i amb molta voluntat per participar activament en l'educació dels nostres fills i filles, volem posar-nos les pil.les i donar força i empenta a l'escoleta. Voldriem poder invertir en comprar el material necessari per arreglar nosaltres mateixos el pati, poder pintar l'interior i l'exterior de l'escoleta, poder arreglar una instal.lació eléctrica obsoleta i molt malmesa pel pas dels anys, posar doble vidre a les finestres de dalt, per tal d'aconseguir un millor aïllament tèrmic, imprescindible en l'hivern pirinenc....amb el desig de que els nostres fills estiguin el més a gust possible en una escola competent, bonica i cuidada. Si aconseguim solucionar el problema del cost del menjador, juntament amb el treball dels pares per poder posar les coses a punt, podem tirar endavant l'escola dels notres fills i filles, inclús podriem arribar a fer una escola atractiva per tal que algunes noves famílies vulguin portar-hi els seus nens i nenes.

Per recollir diners per l'escola, ens ha agradat molt la idea de micromecenatge d'una altra escola rural catalana que es troben en una situació molt similar a la nostra, l'escola de Prullans. Nosaltres volem salvar també la nostra escola.


Volem aclarir que hem posat al TotSuma un objectiu econòmic relativament baix (500 Euros), perquè totSuma funciona de la següent manera: si el projecte no arriba a l'objectiu, no es cobra res. Si s'arriba o es passa de l'objectiu, llavors si que es reben els diners dels col.laboradors.
La raó d'aquest funcionament és que de vegades un projecte no es pot dur a terme sense la totalitat del pressupost objectiu. Aquest no és el nostre cas, ja que nosaltres farem de més o de menys amb els diners que guanyem. Per exemple, si guanyem 300 Euros podem comprar la sorra i la pintura per les parets de dins, si guanyem 500 Euros a més podem arreglar la instal.lació elèctrica, si en guanyem 1000-1500-2000 podem a més posar doble-vidre a dalt i posar algo xulo al pati per a que els nens més grans també puguin fer equilibris i fer exercici, es pot ajudar a les families en el menjador, etc.  Per això ens hem posat un objectiu baix: per poder assolir-lo i fer algo mínim encara que sigui menys del que necessitem, però amb l'esperança de que el doblem, el tripliquem, el quadripliquem,....el que es pugui, totes les ajudes són molt benvingudes i necessàries per arreglar i posar les coses al seu lloc, i com més ajudes, més coses podrem fer!"

Família i escola: una gran oportunitat



Tots i totes som conscients de la importància de l'estreta relació que hi ha d'haver entre l'acció educativa dels docents i la de les famílies. Com us ho feu, vosaltres? Quines accions fomenteu per facilitar aquest vincle? Amb quines dificultats us trobeu?

Fa uns mesos Carles Gonzàlez Arévalo ens va donar a conèixer el seu parer a la revista
GUIX . Us convidem a rellegir-lo i a que ens diguis la teva.

Accedir a l'article. Clica aquí 


Família i escola. Junts x l'educació.



Des del Departament d'Ensenyament s'ha publicat el web Família i Escola. Junts x l’Educació, per oferir a les famílies orientacions i recursos que els permetin fer el seguiment de l’educació dels fills i facilitar la seva tasca educativa. En aquest web hi ha informació sobre cada etapa educativa, els hàbits per reforçar l’èxit escolar, orientacions útils per ajudar els fills, mòduls formatius per a famílies i d’altres informacions.

dimecres, 5 de febrer del 2014

Somescola.cat fa una crida a defensar la immersió lingüística davant els atacs judicials



 
Somescola.cat, davant la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que imposa un quota lingüística del 25% en castellà:

1. Reitera que la llengua i el model educatiu del nostre país no hauria de decidir-se per la via judicial. El Parlament de Catalunya és qui estableix la legislació pròpia, segons el mandat democràtic que els catalans hem expressat a les urnes.

2. Rebutja frontalment la sentència del TSJC que vol introduir el castellà com a llengua vehicular. Somescola demana a la Generalitat que continuï blindant el model d’immersió lingüística, d’acord amb l'aplicació de la normativa vigent. El departament d'Ensenyament és l'administració educativa competent per distribuir els horaris lectius i assignar el percentatge d'ús de les llengües. No és el TSJC qui té aquesta capacitat pedagògica ni aquesta funció organitzativa.

3. Somescola.cat es reunirà la setmana vinent per plantejar què farà la coordinadora d’entitats cíviques i educatives per respondre a un nou pas en l'escalada judicial contra el model d’escola catalana en llengua i continguts. Per rebutjar la judicialització dels usos lingüístics a partir de l'acció individual d'unes famílies, que afecta negativament al conjunt de la comunitat educativa.

4. Somescola.cat fa una crida social per continuar defensant el consens bastit durant 30 anys a Catalunya i la immersió lingüística, garantia de la igualtat d’oportunitats i la cohesió social a Catalunya

dijous, 23 de gener del 2014

L’apadrinament de flamencs

l curs passat el biòleg i membre de l'associació ornitològica Picampall del Delta de l'Ebre Xavi Alifonso ens va venir a l'escola (dins del projecte Construïm escola) per a explicar-nos  què són els flamencs, les seves característiques i la importància d'aquestes aus dins del Delta.

El programa

Els flamencs també viuen al sud de la Mediterrània, però la manca de recursos econòmics dels investigadors d’aquest països sovint no permet comprar equips òptics necessaris per llegir els codis i prendre’n les dades. En conseqüència, hi ha poques dades sobre l’espècie en gran part de la seva àrea de distribució.

Mitjançant l’adopció d’un flamenc es pot donar suport a la investigació i al programa de monitorització del flamenc, contribuint a la compra d’equips òptics, permetent el desenvolupament d’una xarxa d’observadors d’àmbit mediterrani i l’establiment de mesures de conservació.

Cada vegada que es comunica una observació d’un flamencapadrinat, el padrí és informat per correu electrònic. A més, els padrins poden fer un seguiment de l’historial de vida del seu ocell, tant en un mapa dinàmic interactiu com en un full amb totes les observacions enregistrades.

Cóm inscriure’s al programa

Envia una carta a:

    Apadrina un Flamenc
    Parc Natural del Delta de l'Ebre
    Av. Catalunya, 46
    43580 – Deltebre


Podeu consultar la pàgina de facebook de l'Anellament de flamencs aquí



I el web de la Generalitat de Catalunya on expliquen que més de 200 persones van participar en el vuitè anellament de polls de flamencs que s’ha dut a terme a Catalunya. Amb aquesta activitat el Parc continua amb el seu suport a diferents projectes científics i de divulgació i sensibilització sobre la població dels flamencs de la Mediterrània occidental.






dimarts, 21 de gener del 2014

Fes sentir la teva veu

http://iurisdoc.com/wp-content/uploads/2013/11/00_families_veu.jpg

FAMíLIES AMB VEU obre espais de diàleg a les famílies que treballen per millorar el sistema educatiu. La clau és sentir totes les veus i escoltar les diferents sensibilitats per trobar els punts en comú i consensuar plegats quin paper volem tenir les famílies en el sistema educatiu en l’horitzó 2030. 

Inici

Tens dues vies de participació: la presencial, en els seminaris que es faran al llarg d’aquest curs (2012-2013) i el curs vinent (2013-2014) (vegeu el programa) i la virtual. 

Hem obert diversos espais de participació online on podràs estar al dia dels temes emergents de la recerca sobre la participació de les famílies a l’escola i les conclusions dels seminaris, i a més, podràs dir la teva i conèixer altres que pensen com tu.

Aparador de la participació
Hi trobaràs informacions derivades de la recerca i del treball en comú dels seminaris. Fes-hi una ullada i fes sentir la teva veu!
- See more at: http://www.familiesambveu.cat/fessentirlatevaveu#sthash.uNdM6r2l.dpuf

Aparador de la participació 

Hi trobaràs informacions derivades de la recerca i del treball en comú dels seminaris. Fes-hi una ullada i fes sentir la teva veu! Síntesí resum dels grups de treball 

Síntesí resum dels grups de treball RUTA 1: Temps de família, temps d’escola i temps de treball: un trencaclosques de difícil solució.

RUTA 2:El model d'associacionisme familiar a l'escola: la missió de mares i pares. 

Síntesi resum dels grups de treball RUTA 2 (A): El model d'associacionisme familiar a l'escola Síntesi resum dels grups de treball 

Síntesi resum dels grups de treball RUTA 2 (B): El model d'associacionisme familiar a l'escola: la missió de mares i pares.


RUTA 3: com fer possible l'horitzó imaginat pel 2025, pel que fa a les xarxes familiars en educació i com ens organitzem per visibilitzar-nos.

RUTA 4: el poder de decisió de les famílies: representació formal al centre, municipi i país.

dimecres, 1 de gener del 2014

La Junta de FaPaC demana la dimissió de la consellera d'Ensenyament

Consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, a la Generalitat de Catalunya.

  • Per la seva rigidesa, la incompetència, les mentides, la manca de diàleg i de comunicació, el menyspreu que ha mostrat cap a les famílies i les AMPA que formem part de la comunitat educativa, no mereix la nostra confiança.
  • Volem una persona de consens, dialogant i que encarni el millor de l'escola catalana, i no algú que acostuma a buscar excuses més que respostes als reptes que té el sistema educatiu català.

Barcelona, 14 de desembre de 2013

Arran de la roda de premsa on vam denunciar el desgavell i els retards injustificats de la conselleria d’Ensenyament amb el tema de les beques menjador, la Consellera lluny de demanar disculpes i oferir diàleg es va enrocar en el “jo ho faig tot molt bé” i va arribar a dir en el ple del Parlament que havia demanat a FaPaC noms i cognoms dels nens sense beca que complien els requisits i que no tenien la beca. Aquesta afirmació, com sabeu, és falsa. No hem rebut cap escrit del departament en aquest sentit i, per tant, vam desmentir aquestes afirmacions amb un comunicat: http://www.fapac.cat/2013/11/la-fapac-desmenteix-les-afirmacions-imprecises-de-la-consellera

Amb el pas dels dies es va iniciar un tímid procés de revisions de beques denegades, però només tenim notícia de l’acabament d’aquest procés al Baix Llobregat i amb un percentatge baix de concessions de les sol·licituds revisades -unes 700 de més de 3.500- i la darrera notícia que va aparèixer sobre la qüestió és una entrevista dimecres 4 de desembre a TVE1 on la consellera torna a dir la mateixa mentida. Prou, ja n’hi ha prou. De mentideres no en volem cap a la conselleria d’Ensenyament.

La Junta de FaPaC, reunida aquest matí, demana públicament la dimissió de la consellera d’ensenyament la Sra. Irene Rigau, ja que aquesta persona no mereix el càrrec que ocupa. Si diu una mentida i la repeteix ja no té cap mena de credibilitat ni confiança, i en aquest tema tant sensible encara menys.
A més, no creiem que sigui la persona adequada per encapçalar un front d'oposició a l'execució de la LOMCE, no és la millor per liderar l’oposició a aquesta llei que haurem d’iniciar.

Entenem que en un moment en el qual ens convé tenir una unitat al voltant de la defensa de l’escola catalana en llengua i continguts, ens cal una persona de consens, algú que encarni el millor de l’escola catalana, i no aquesta persona mentidera, egocèntrica i gens dialogant.

Més enllà d’aquest elements prou importants per sí mateixos com per justificar la dimissió, trobem altres aspectes negatius perfectament evitables. La continua reducció i devaluació del pressupost d’Ensenyament dins dels pressupostos de la Generalitat -ja passem del 20% de merma en els darrers 4 exercicis-. Cal complir la LEC i deixar-se d’excuses. Cal una inversió en educació equivalent al 6% del PIB que és el que contempla la llei. Les retallades en educació situen a la conselleria fora de la llei. 

La relació amb les famílies sempre ha estat dolenta. Les respostes que han donat als problemes sempre han vingut de la mà del corporativisme més ranci: marxa enrere en les TIC, eliminació de la sisena hora, jornada intensiva generalitzada a la Secundària, dimissió de les seves responsabilitats en l’escola bressol 0-3, deixadesa en el projecte de l’escola inclusiva, supressió de tota ajuda a les AMPA i a les famílies, increment de taxes de tota mena, i un llarg etcètera.
Per la seva rigidesa, la incompetència, les mentides, la manca de diàleg i de comunicació, el menyspreu que ha mostrat cap a les famílies i les AMPA que formem part de la comunitat educativa, no mereix la nostra confiança.

Finalment, ens ha indignat molt la resposta trista i desangelada a les dades de l’informe PISA: Qui suspèn més clarament és la consellera i la seva forma de buscar excuses més que respostes als reptes que té el sistema educatiu català.
L’escola catalana pot millorar i millorarà. FaPaC, com a part de la comunitat educativa, reitera la seva voluntat de diàleg i s’ofreix per seguir treballant per la millora de l’educació a Catalunya. 
Desitgem tenir una contrapart amb qui dialogar i pactar polítiques públiques que assegurin una educació pública de qualitat. 
Una persona amb responsabilitats que no és capaç d'assumir els seus errors ha de plegar i deixar el seu lloc a algú disposat a millorar amb la col·laboració de la comunitat educativa. 

La consellera actual, no millorarà. Més val que plegui. FELIÇ ANY NOU!!

dimecres, 11 de desembre del 2013

Les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA). Estat de la qüestió a Catalunya

“Famílies amb veu” publica una versió ampliada i amb més informació de la seva recerca de les AMPA catalanes sota el títol “Les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA). Estat de la qüestió a Catalunya”


Aquest nou informe de Famílies amb veu, titulat “Les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA). Estat de la qüestió a Catalunya”, és una versió ampliada amb més informació i un caràcter més científic que l’informe publicat sota el títol “Més que un gra de sorra. Les associacions de mares i pares d’alumnes (AMPA) de Catlunya” de la col·lecció d’informes Breus de la Fundació Jaume Bofill. Tots dos documents són fruit d’una enquesta a més de 1.200 AMPA de tota Catalunya i 1.500 directors de centres educatius, però, a més a més, com a novetats, aquest informe incorpora entrevistes a directors de centres que donen la seva visió sobre les AMPA, així com aspectes més metodològics de com es va fer la recerca.

En línees generals, aquest document analitza el funcionament, l'estructura i la participació a les AMPA, i es pregunta sobre els reptes de futurs de l'associacionisme de mares i pares al voltant de l'escola.  Entre els resultats més destacats trobem que les AMPA són un model generalitzat i estès a gairebé tots els centres de Catalunya. La gran majoria de famílies amb fills en edat escolar hi estan associades. Les AMPA organitzen i desenvolupen tot un seguit de tasques i funcions, des d’activitats extraescolars, acollida matinal, menjador, etc., essencials. El seu rol és fonamental i més en l’actual situació de crisi econòmica, ja que complementen, o fins i tot substitueixen, els serveis bàsics competència de l’escola o de l’Administració.

La seva voluntat, no obstant això, va més enllà: volen participar en la gestió dels centres i incrementar els seu impacte en el sistema. L'informe sencer és troba publicat en el web "Famílies amb veu" i es pot descarregar de forma lliure i gratuïta.

dimarts, 10 de desembre del 2013

Tertúlies literàries dialògiques


Us ve de gust començar un grup per fer tertúlies literàries dialògiques?
Abans que res anem a aclarir una mica el tema

QUÈ SÓN LES TERTULIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES?
Es tracta d'un grup de persones que es reuneixen voluntàriament per dialogar sobre temes que els interessen basant-se en un fil conductor que és el llibre que han escollit llegir. Normalment s'escull una obra clàssica de la literatura universal ja que es reconeix per consens la seva qualitat literària . D'aquest llibre en llegeixen un trosset a casa i a la pròxima trobada en comenten la frase o paràgraf, que més els ha cridat l'atenció, pel motiu que sigui i , a partir d'aquí, s'obre un diàleg entre totes les persones participants.
QUÈ TENEN DE PARTICULAR?
S'ha demostrat que aquesta activitat potencia aspectes de les persones participants i del grup, que condueixen cap a l'èxit, tant a nivell educatiu (en el cas dels estudiants disminueix el fracàs escolar), com a nivell personal i social per tothom que hi participa.
QUINS ASPECTES AFAVORIM PARTICIPANT EN LES TERTÚLIES LITERÀRIES?
-Reforcem la competència lectora
-Potenciem l'hàbit de la lectura feta plaer
-Treballem un projecte conjunt amb els nostres fills i filles
-Adquirim la base per arribar a llegir qualsevol cosa
-Desenvolupem l'expressió oral
-Augmentem l'autoestima perquè es té en compte la nostra opinió i es valora el nostre criteri
-Aprenem a escoltar i a respectar  torns de paraula. Millora el diàleg!
-Generen una transformació en els participants
-I molts més...

QUI HI PARTICIPA?
hi pot participar tothom i totdon!!! I això és el millor perquè no cal tenir cap nivell concret d'estudis, ni coneixements molt grans de l'idioma . No cal formar part de cap elit per tenir el poder de llegir el que sigui, només cal anar a un ritme que resulti còmode per totes les persones que hi participen. Està demostrat que gent sense uns estudis elevats, nens i nenes de 8 anys , persones amb dificultats amb l'idioma, etc. han llegit els clàssics de la literatura universal, amb l'empoderament personal que això suposa .
En el nostre cas hem pensat d'oferir aquesta activitat a nenes i nens a partir de primer de primària i també incloure els i les adultes que els vingui de gust, aixì es pot crear un grup ben diferent en edats, coneixements i experiències.

"Una sola persona no pot mai arribar al resultat de la reflexió de moltes persones interpretant conjuntament"

informació organitzativa sobre el grup de
tertúlies literàries dialògiques


Participants: L'Activitat està destinada a infants de 1er a 6è i a adults (la responsabilitat dels infants que no vinguin amb els/les seus/ves pares/mares , avis/es, etc. serà de les dinamitzadores de l'espai).

Serà necessari un mínim de 5 participants per dur-la a terme.

Dia: Ens trobarem els dijous de 17h a 18:30h al menjador de l'escola. Els nens i nenes es recolliran a la sortida de l'escola i tindran una estona per berenar abans de començar l'activitat.

Dia d'inici: dijous 9 de gener del 2014

Cost de l'activitat: gratuïta

Dinamitzadores de les tertúlies: Elena Cartaña i Núria Paül, amb la col·laboració de Laura Prats

Inscripció: Per apuntar-vos ompliu la butlleta d'inscripció que us adjuntem i deixeu-la a la bústia de l'AMPA fins al 20 de desembre (la bústia blanca que hi ha a l'entrada exterior de l'escola).



Moltes Gràcies per la vostra atenció.

dimecres, 27 de novembre del 2013

La FaPaC alerta que més de 17.000 nens i nenes, el 40% dels escolars, han quedat exclosos de les beques menjador


  • Els ajuts només cobreixen les necessitats d'un 10% d'alumnat en risc d'exclusió social.
  • La lamentable gestió de les beques s'uneix a un pressupost insuficient (34 milions d'euros) i a la manca de celeritat per atendre els nens necessitats.
Us informem que la FaPaC vam fer una roda de premsa el passat 13 de novembre per denunciar públicament que al 43% dels 40.774 nens i nenesque han sol·licitat una beca menjador per aquest curs 2013-2014 se'ls hi ha denegat, és a dir, a 17.403 escolars a tot Catalunya. Aquesta denúncia ha estat possible gràcies a les valuoses informacions que les AMPA com vosaltres ens heu facilitat i a les dades dels consells comarcals que hem recollit per elaborar un Informe beques menjador que podeu consultar a través d'aquest enllaç: http://www.fapac.cat/webfm_send/2685
Per territoris, al Gironès el 30,98% de sol·licituds s'han denegat, al Segrià el 48,29% i al Tarragonès el 59,68%. A les comarques barcelonines, les comarques amb més ajuts denegats són: Bages (53,69%), Vallès Oriental (52,98%), Vallès Occidental (48,46%), Anoia (48,03%), el Baix Llobregat (39,9%).
La FaPaC ha alertat que aquestes dades són preocupants i inadmissibles, més encara després d'escoltar el compromís del govern de la Generalitat d'atendre les necessitats alimentàries de tots aquells alumnes en situació de pobresa i amb dèficit d’alimentació.
L'anunci de la conselleria d'Ensenyament ha quedat en paper mullat mentre que la situació continua sent crítica per a milers de nens i nenes que no tenen garantit l'àpat del menjador escolar i que continuen desatesos. Les 23.371 beques concedides fins ara són del tot insuficients: només prop del 10% dels escolars en risc d'exclusió social tenen cobertes les seves necessitats a través d'aquest ajut.
La FaPaC ha reclamat públicament als consells comarcals i a Ensenyament lamàxima transparència i celeritat en aquest tema, ja que és inadmissible que dos mesos després de l'inici de curs encara no s'hagin fet públiques totes les resolucions dels ajuts ni s'hagin revisat les peticions denegades.
El retard en els pagaments de la Generalitat corresponents a beques menjadors és un altre dels greus problemes que es repeteix cada curs i que és necessari resoldre. En la majoria dels casos, les AMPA i els ajuntaments estem avançant els diners per tal de garantir el funcionament dels menjadors a les escoles.
Des de FaPaC proposem com a alternativa de gestió de les beques que sigui l'Agència Tributària -que té les dades de les famílies amb necessitats socials- qui s'encarregui de pagar les beques un cop detecti menors en situació de risc d'exclusió social i no, com passa ara, obligar les famílies, els consells comarcals i les escoles a marejar tones de paper amb dades que en la majoria de casos la mateixa administració ja coneix i que evidencia una mala gestió dels ajuts.
La federació fa una crida a treballar de manera conjunta i coordinada entre les diferents administracions -local, Generalitat i estatal- en les seves àrees de benestar social, d'educació i de salut, i que tingui present la feina que fa el tercer sector en aquesta àrea per tal d'aconseguir una política harmònica. L'administració ha de ser qui detecti les necessitats, posar-hi recursos i cobrir-les i no, com ara, esperar a què les famílies necessitades demanin l'ajut, ja que moltes vegades aquesta demanda no es produeix per diverses raons.

diumenge, 24 de novembre del 2013

Dimarts grocs a Picamoixons

A les comarques tarragonines, la marea groga es mou els dimarts. Així doncs, a l'escola Rocabruna i a l'escola bressol Picabruna, els dimarts ens posem la samarreta groga com a mostra de protesta per les retallades que està patin l'educació i en solidaritat amb la lluita de les mestres.

Manifestació diumenge 24 de novembre

La FaPaC i el conjunt de la Comunitat Educativa us animem a les AMPA i famílies a participar en la manifestació que convoquem diumenge 24 de novembre a Barcelona. Diferents sectors, moviments, organitzacions, assemblees i sindicats ens aplegarem per dir que NO acceptem aquests pressupostos antisocials. Sumeu-vos-hi!

A les 12:00h, el bloc d'Educació sortirà amb una pancarta groga des del Passeig de Gràcia/Diagonal. La vostra assistència serà molt important!

Seguidament podeu llegir el manifest: ATUREM ELS PRESSUPOSTOS ANTISOCIALS!

Els governs de l’Estat i el de la Generalitat, servils i obedients davant la Troika, aprovaran ben aviat els pressupostos més antisocials des que, l’any 2008, va començar la crisi. Al llarg d’aquest túnel d’austericidi permanent, les lluites han estat moltes i molt diverses. Però l’ofensiva dels poders financers, amb la submissió d’aquests governs, fa que es continuïn aplicant retallades, cada cop més agressives, contra les classes populars.

Estem a punt d’assistir, doncs, a l’adopció d’uns pressupostos que, lluny d’alleugerir les càrregues i retallades que han patit les classes populars, aprofundiran els atacs contra la ciutadania de tot l’Estat i de Catalunya. Els governs del PP i de CiU tenen previst implementar, l’un rere l’altre, una nova escomesa antisocial en forma de retallades de pensions, més retallades en educació, sanitat, serveis públics i altres, així com l’aprovació de la Llei de reforma de l’administració local, que tindrà com a conseqüència deixar els ajuntaments sense molts dels serveis que fins ara donaven a les poblacions del territori, amb el consegüent increment del nombre de persones que passaran a engreixar les xifres de l’atur.

Ens trobem davant d’un escenari en què la falta de transparència, els casos de corrupció i l’aclaparador descrèdit social de la política posen en entredit la legitimitat per aprovar unes mesures de tal magnitud antisocial. I això és cert tant pel que fa a l’Estat espanyol com al Govern de la Generalitat. Per tant, la unitat d’acció de tota la ciutadania, la desobediència i la lluita han de confluir al carrer, expressant el nostre rebuig que, després d’haver rescatat tantes entitats bancàries amb diner públic sense que cap causant de la crisi hagi assumit responsabilitats, l’única prioritat dels governs sigui pagar el deute financer... mentre es continua retallant la despesa social, mentre es tolera la pervivència del frau i es mantenen les prebendes fiscals de grans fortunes i empreses. No a una política d’austericidi constant!

El dret a decidir també ens vincula, en tant que persones i com a organitzacions, a la gent que s’ha quedat sense casa, a les persones que es troben en situació d’atur i a aquelles que, cada dia més nombroses, deixen de percebre cap prestació. Ens vincula a sectors com la sanitat, l’educació, els serveis socials, la cultura... o com la justícia -que, a còpia de taxes i manca de recursos, esdevé inaccessible a la ciutadania-, sectors on són dilapidades totes les estructures del pacte social construït des de la transició. Ens vincula als pensionistes, següent esglaó en el desmantellament dels drets conquerits a través de molts anys de lluita; al jovent, a qui es neguen oportunitats i futur, que pateix la precarietat i l’atur amb una especial intensitat; a la gent nouvinguda, maltractada i estigmatitzada per unes lleis d’immigració que promouen el racisme... Ens vincula, de manera transversal i en tots els àmbits, a les dones, que viuen el qüestionament dels seus drets, començant pel dret al propi cos, com una violència afegida al flagell de la desigualtat. Mes enllà, no hem de posar fronteres a l’exigència de justícia, perquè la iniquitat no les coneix: la solidaritat internacional, el foment de la pau i els drets humans, a casa nostra com arreu del món, han de ser igualment la senya d’identitat d’un país social.

I el dret a decidir el nostre futur ens vincula fonamentalment també a treballadores i treballadors, avui sotmesos a la pèrdua de drets i a l’autoritarisme empresarial a través d’una injusta contrareforma laboral que propicia milers d’acomiadaments arbitraris, rebaixes salarials, degradació de les condicions contractuals i precarietat generalitzada.

Per tot això, ara més que mai, cal sortir al carrer, mobilitzar-nos. Des de tots els sectors, des de totes les lluites, des de la pluralitat dels nostres moviments, organitzacions, assemblees i sindicats ens apleguem per dir que no acceptem aquests pressupostos antisocials.

I emplacem tota la ciutadania a expressar-ho fent seves les mobilitzacions i manifestacions que es duran a terme els dies 23 i 24 de novembre a tot Catalunya, coincidint amb mobilitzacions convocades aquella mateixa setmana arreu de l’Estat i a tot Europa per organitzacions sindicals i socials, i el dia 4 de desembre a Barcelona, a les portes del Parlament, així com davant les delegacions de la Generalitat i els diferents ajuntaments, cridant els i les polítiques a no aprovar uns pressupostos que representen una nova retallada contra el simbòlic 99% del poble!

ADHESIONS: Favb, Confavc, USTEC-STEs (IAC), Iniciativa per Catalunya-Verds (ICV), Esquerra Unida i Alternativa (EUiA), Alternativa Jove - Joves d'EUiA, CCOO de Catalunya, CO.BAS, UGT Catalunya, Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC), Papers per Tothom, SOS Racisme Catalunya, Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC), Front Cívic de Catalunya, Xarxa Socialista Unificada de Catalunya- Socialismo 21, Comissió Promotora Iniciativa legislativa Popular per una Renda Garantida de Ciutadania, Coordinadora d’Assemblees de treballadors/es en atur de Catalunya, Plataforma Salvem el Cap de la Guineueta, 
Coordinadora Nacional de Jubilats i Pensionistes de les Associacions de Veïns de Catalunya, Plataforma Pel Dret a la Salut, Associació Catorzedabril, Joves d'Esquerra Verda, Acció Catòlica Obrera (ACO), Plataforma Justicia Existe, Asociació de Transsexuals, Intersexuals i Transgèneres de Catalunya (ATC), Xarxa d'Economia Solidària (XEC), Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC), Fundació Cipriano García, Centre d’Anàlisi i Programes Sanitaris (CAPS), ACSUR Catalunya

dijous, 21 de novembre del 2013

“La força d'un somni”


    TV3 va emetre un programa, que ara es pot trobar a TV3 a la carta, “La força d'un somni”, Història de les lluites que, des dels anys 50 fins a la democràcia, hi va haver a Catalunya per construir una escola pública i catalana.


    Us el recomano per no perdre de vista els anys que ha costat aconseguir el que tenim i el poc que costa que ens ho prenguin. Concretament, el documental parla de les escoles rurals i de les zer, hi surt la zer de vila-rodona.

Concert de Santa Cecília


L'escola ens ha informat que pels músics i professionals de la música, la diada de Santa Cecília és la data en què tradicionalment se celebra la seva festa, la Festa de la Música. Santa Cecília, una de les màrtirs més venerades pels cristians, va ser nomenada Patrona de la Música pel Papa Gregori XIII l'any 1594 i el dia del seu naixement, el 22 de novembre, va esdevenir el Dia de la Música. En la seva època de màxim explendor aquesta diada era una gran festa que consistia amb un missa solemne al seu honor i la realització d'una processó participada per una gran quantitat de músics amb els seus corresponents instruments. Avui, en totes aquelles poblacions on hi ha conjunts musicals (corals, bandes, etc) i organitzacions dedicades a l’estudi i divulgació de la música. es fan concerts extraordinaris, processons per anar a cercar els nous membres i altres activitats diverses.
La ZER EL FRANCOLÍ pensa que la música és molt important en el procès d'ensenyament-aprenentatge i us oferim cada any un concert amb les cançons que hem treballat aquest primer trimestre.

Festa de la Castanyada


Presentació

Benvolgudes i benvolguts,

A falta de redactar una presentació millor i més ben elaborada.... aquest bloc serà un punt d'informacions, pensem d'interés, per a les families membres de l'AMPA de l'Escola Rocabruna de Picamoixons del curs acadèmic 2013-2014.

Les etiquetes intentaran ser el més clares possibles per tal de facilitar la navegació pel bloc.

Podeu enviar-nos suggerències a través del formulari.

Salut!